Kundemøde

Læringsplan 5

Jeg har afholdt et “kundemøde”, hvor vores kontaktperson i Pentia har ageret både Chef internt i virksomheden, samt ageret kunde som skal købe vores projekt. Formålet har været at få tilbagemelding på det arbejde jeg har lavet med projektplanen, samt at få hele processen med rundt i et projekt, da vi i skolen kun har forholdt os til hvad der sker inde i teamet. Vi har haft kundeforhold med i tidligere projekter, men vi har kun skulle sælge ideer, ikke tidslinjer, planer og priser.

Evaluering

Det har holdt mig skarp og tvunget mig til at være detaljeorienteret, samt at kunne forklare alle valg og overvejelser, at jeg har skulle præsentere planen. I systemudvikling har vi indtil videre lært om SDLC og Fokusområder, det som mangler i den, er salg af produkter og salg af planer. Derfor er det en rigtig god øvelse at skulle forsvare planen, på en anden måde end til tidligere eksamener, hvor det er det faglige der forsvares, her er det casen som helhed, så forretningen er i fokus. 

Jeg har også et mere direkte ansvar i dette projekt end tidligere, fordi jeg er udpeget projektleder. Jeg prioterer skarpt PBI’er, jeg tildeler ansvar og opgaver, jeg planlægger tid og forløb for alle. Derudover skal jeg have overblikket og formidle projektet indad til og udad til. Jeg kan derfor mærke, at jeg skal være mere inde i detaljen end jeg er vandt til og jeg skal kunne forklare samtlige valg.

Litteratur:

  • Sidemandsoplæring fra projektleder i Pentia

Kundemøde

Projekt Case

Hvad nu?